Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

Odpowiedz w temacieStart new topic
> Problemy z muchołówka
natalia36921
post czw, 26 sty 2012 - 19:51
Post #1

Forumowicz

Hej, jestem początkującym hodowcą i ostatnio mam małe problemy. Moja roślinka aktualnie wygląda tak:
Załączony obrazek

Miałam jeszcze dwie ale mi padły dlatego żeby następna mi nie padła chciałam się dowiedzieć ja teraz powinnam o nią dbać. Roślinka jest umieszczona na parapecie od zachodniej strony, uważam żeby nie miała za mokro tylko najwyżej lekko mokre podłoże (w momencie kiedy zaczełam mocniej podlawać to odrazu zmarniała i wtedy też te dwie padły). Do podlewania używam wody destylowanej. Temperatura otoczenia wynosi ok 20*C.
Email Poster PM
+Quote Post
Redgreen
post czw, 26 sty 2012 - 21:27
Post #2

Forumowicz

Wysusz podłoże bo przelałaś roślinę.
Przy tej temperaturze muchołówka nie zimuje i potrzebuje światła do wegetacji.
Na zachodnim parapecie o tej porze roku jest za ciemno.
Zmień miejsce na jaśniejsze lub ją doświetlaj.
PM
+Quote Post
natalia36921
post czw, 26 sty 2012 - 22:18
Post #3

Forumowicz

Podłoże mam już wysuszone. Jak teraz podlewać żeby jej nie zaszkodziło?? Niestety w mieszkaniu mam wszytkie okna skierowane na zachód. A mogłabym teraz zacząć zimowanie czy jest już za późno??
I dziekuje za odpowiedź.

Ten post edytował natalia36921 czw, 26 sty 2012 - 22:18
Email Poster PM
+Quote Post
kubusszerokopasm...
post pią, 27 sty 2012 - 07:31
Post #4

Forumowicz

nalej jej wody zeby podłoze było wylko wilgotne . co do zimowania teraz mozesz, ale roslina w tym stanie moze sobie nie dac rady daj ja na okno i duzo światła.

co to wogóle za ziemia jest?
Email Poster PM
+Quote Post
Redgreen
post pią, 27 sty 2012 - 09:43
Post #5

Forumowicz

Na zimowanie już jest za późno.
Powinno zaczynać się koniec października-grudzień i teoretycznie trwać do wiosny a temperatura optymalna 0-10.
W praktyce "parapetowce" zimuję w temp do +17(u mnie dają radę)z powodu bardzo ciepłej tej pory roku.