Krzysiek Napisano 1 Maja 2010 Share Napisano 1 Maja 2010 (edytowane) Witam. Od tygodnia posiadam kilka malutkich rosiczek i muchołapkę. Kupiłem je z ciekawości w ogrodzie botanicznym razem, w jednym kubku. Rośliny pochodzą z hodowli in-vitro. Niestety nie mam doświadczenia z hodowlą roślin owadożernych i nie wiem, czy sobie z nimi poradzę. Prosiłbym o ocenienie ich stanu i ewentualne rady. Kubek z boku i z góry (widać na dnie kamyczki) Polecono mi, aby po miesiącu przesadzić roślinki do szklanego naczynia. Obecnie rosną w kubku, ale podlewane są od góry. Czy można tak je zostawić, czy należałoby jednak zrobić w dnie otwory i podlewać przez podstawkę? Kolejny problem mam z czernieniem i obumieraniem niektórych rosiczek. Jest też trochę pleśni w torfie. Spróbowałem zastosować rozcieńczony sok z czosnku, na pleśń chyba nawet trochę działa. Jednak najbardziej mnie martwi to czernienie, nie chcę, aby przeszło na sąsiednie, rozwijające się roślinki. Na pierwszym zdjęciu widać te czerniejące roślinki, ale sąsiednia w miarę dobrze rośnie (zeżarła muszkę wcześniej) Ta kępka z jednej strony więdnie, ale drugiej się poprawiła. I muchołapka. Kiedy będzie mogła łykać owady? Edytowane 1 Maja 2010 przez Krzysiek Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon000r Napisano 1 Maja 2010 Share Napisano 1 Maja 2010 (edytowane) Po pierwsze - muchołówka a nie muchołapka Zrób w tym kubku male dziurki, postaw na jakąś podstawke i podlewaj przez podsiakanie ;p Jednak ja na Twoim miejscu ograniczyłbym troche podlewanie, mozliwe ze masz za mokro Gdy muchołówce otworzą sie pułapki to wtedy bedzie mogla zjeść cos smacznego trawienie owada spowalnia wzrost i wybarwianie się wiec narazie mozesz jej nie dokarmiac Edytowane 1 Maja 2010 przez Kon000r Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...