Skocz do zawartości

Moje roślinki

Krzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od tygodnia posiadam kilka malutkich rosiczek i muchołapkę. Kupiłem je z ciekawości w ogrodzie botanicznym razem, w jednym kubku. Rośliny pochodzą z hodowli in-vitro. Niestety nie mam doświadczenia z hodowlą roślin owadożernych i nie wiem, czy sobie z nimi poradzę. Prosiłbym o ocenienie ich stanu i ewentualne rady.

Kubek z boku i z góry (widać na dnie kamyczki)

post-5004-1272744796_thumb.jpg

post-5004-1272744816_thumb.jpg

Polecono mi, aby po miesiącu przesadzić roślinki do szklanego naczynia. Obecnie rosną w kubku, ale podlewane są od góry. Czy można tak je zostawić, czy należałoby jednak zrobić w dnie otwory i podlewać przez podstawkę?

Kolejny problem mam z czernieniem i obumieraniem niektórych rosiczek. Jest też trochę pleśni w torfie. Spróbowałem zastosować rozcieńczony sok z czosnku, na pleśń chyba nawet trochę działa. Jednak najbardziej mnie martwi to czernienie, nie chcę, aby przeszło na sąsiednie, rozwijające się roślinki.

Na pierwszym zdjęciu widać te czerniejące roślinki, ale sąsiednia w miarę dobrze rośnie (zeżarła muszkę wcześniej)

post-5004-1272744844_thumb.jpg

Ta kępka z jednej strony więdnie, ale drugiej się poprawiła.

post-5004-1272744855_thumb.jpg

I muchołapka. Kiedy będzie mogła łykać owady?

post-5004-1272744876_thumb.jpg

Edytowane przez Krzysiek
Odnośnik do odpowiedzi

Po pierwsze - muchołówka a nie muchołapka :)

Zrób w tym kubku male dziurki, postaw na jakąś podstawke i podlewaj przez podsiakanie ;p Jednak ja na Twoim miejscu ograniczyłbym troche podlewanie, mozliwe ze masz za mokro :P

Gdy muchołówce otworzą sie pułapki to wtedy bedzie mogla zjeść cos smacznego :D trawienie owada spowalnia wzrost i wybarwianie się wiec narazie mozesz jej nie dokarmiac

Edytowane przez Kon000r
Odnośnik do odpowiedzi

Jednak ja na Twoim miejscu ograniczyłbym troche podlewanie, mozliwe ze masz za mokro :P