Skocz do zawartości

Wpływ deszczu na roślinki

sknerus

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym hodowcą.

Posiadam muchołówki, rosiczki i kapturnice.

Mam możliwość trzymania ich na południowym parapecie.

Teraz moje pytania na każdym kroku jest podkreślane że rośliny owadożerne powinny być podlewane wodą destylowaną przez podsiąkanie.

Więc jak zabezpieczacie je przed deszczem by nie padał na nie i w podstawki. jakie macie sposoby. Ja zastanawiam się nad daszkiem z pleksi.

Edytowane przez sknerus
Odnośnik do odpowiedzi

Niekoniecznie musza byc podlewane woda destylowana, deszczowka tez jest dobra, a nawet znakomita jesli chodzi o koszty, tylko pod jednym warunkiem, ze nie mieszkasz w bardzo uprzemyslowionym miescie. Roślin nie ma po co zabezpieczac, jedynie rosiczki z czasem musza sie przyzwyczaic do deszczu, reszta niech sobie stoi spokojnie, umyje czasem roslinki, kapturnica purpurea nawet potrzebuje deszczu troche, aby miala jak łapac muchy itp. A i rosiczki to wiadomo ze zimolubne na polko, typu filiformis, rotundifolia itd. reszta za okno. Ja jedynie jak idzie jakas burza to zaslaniam rosliny folią,

Odnośnik do odpowiedzi

Zależy też jakie masz kapturki, ja świeżo po zakupie 2 dużych kapturnic dałem je na dwór i będę je musiał kiedyś powiązać bo tak opadły(liście pod wpływem wody przewróciły się)

Odnośnik do odpowiedzi

Zależy też jakie masz kapturki, ja świeżo po zakupie 2 dużych kapturnic dałem je na dwór i będę je musiał kiedyś powiązać bo tak opadły(liście pod wpływem wody przewróciły się)

nawet jak się połamią, to wyrosną nowe i to bardzo wytrzymałe, i to jest właśnie zaleta trzymania roślin na polu.

Odnośnik do odpowiedzi

Podlewam tylko i wyłącznie deszczówką z rynny przefiltrowaną przez watę od kilku miesięcy i wszystko jest w jak najlepszym porządku.