sebek1393 Napisano 28 Grudnia 2010 Share Napisano 28 Grudnia 2010 Witam! Jestem początkującym w kwestii uprawy roślin owadożernych i prosiłbym o kilka uprzejmych rad w sprawach o których zaraz napiszę. Posiadam muchołówkę, rosiczkę i dzbanecznika, jednak w tym poście chciałbym skupić się na tym ostatnim. Liście rosną mu bardzo dobrze, ale ostatnio dzbanki zaczęły czernieć. Zrobiłem mu, póki co, mini paludarium składające się z nieużywanego już akwarium wyłożonego warstwą keramzytu i zalanego wodą zdemineralizowaną, w którym dzbanecznik został umieszczony. Zraszam go również od czasu do czasu. Problem jednak polega na tym, że u mnie w domu panują raczej umiarkowane temperatury (17 - 20 stopni Celsjusza). I moje pytanie tutaj: należy jakoś podnosić tę temperaturę, czy może tak właśnie pozostać? Teraz kwestia doświetlania. Ze względu na to, że mamy teraz zimę i mało promieni słonecznych wpada przez okno, słyszałem że należy go doświetlać. I tu moje pytanie: jaka żarówka najbardziej by się nadawała? Posiadam z kiedyś żarówkę dzienną do terrariów SunGlo - DayGlo o szerokim spektrum światła, która jednak wytwarza trochę ciepła. Czy taka żarówka nadawałaby się do tego zastosowania (np. również jako dodatkowe źródło ciepła ze względu na temperatury panujące w domu)? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i za wyrozumiałość dla początkującego, bo pewnie pytania te pojawiały się już nie raz. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...