patrykk99 Napisano 9 Czerwca 2008 Share Napisano 9 Czerwca 2008 (edytowane) Witam! Od jakiegoś czasu na torfie moich owadożerów pojawiły sie takie małe szare robaczki. Są tylko na małych capensis, spatulatach i w dorosłej D.M. red green. Mam jeszcze D.M. typical ale w niej nie ma tych robaków. Kiedy np. dmuchne na torf, pojawia sie ich duzo i tak szybko biegają. Czy to może zaszkodzić roślinką? Jeśli tak to czym to zwalczyć? Udało mi sie uchwycić kilka na zdjęciach: powiedzcie mi chociaż co mam zrobić? czy to nie szkodzi roślinką? Edytowane 12 Czerwca 2008 przez patrykk99 Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cubon Napisano 19 Czerwca 2008 Share Napisano 19 Czerwca 2008 Jestem początkującym hodowcą i mało sie znam na "plagach" i chorobach roślin... ...ale jak tych szarych robaczków jest naprawdę dużo to przydało by sie wymienić torf Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchozerka Napisano 19 Czerwca 2008 Share Napisano 19 Czerwca 2008 Hmmm... Jak coś jest w torfie, to już jest niedobrze. Musisz się zaopatrzyć w jakiś środek na robale, bo mi to wygląda na coś ziemiórkopodobnego, więc myślę, że w jakiś środek ziemiórkobójczy. Spryskać roślinkę, czy zrobić to, co tam jest napisane na opakowaniu i wymienić torf. Mi kiedyś ziemiórki zeżarły moją muchołówkę, a dopiero potem wylazły. Ciesz się, że Tobie robaki się pokazały, zanim Twoje roślinki zginęły. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ITON Napisano 20 Czerwca 2008 Share Napisano 20 Czerwca 2008 nie ważne co to jest - przesadzaj jak najprędzej - i dobrze "trzep" roślinki ze starego torfu - mogą tam być jajeczka tych szkodników pozdrawiam Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...