sacik Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 witam mam pytanie podobno podlewając rośline (chodzi o owadożerną) kranówką można odkwasic torf czy to prawda ?? Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naven Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 Pierwsze słyszę, w wodzie nie ma substancji mogących odkwaszać glebę(nie znam się, ale o ile pamiętam sole nie maja takich właściwości). Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fawin Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 Wapno ma działanie odkwaszające, więc jeśli jest rozpuszczone w wodzie to może odkwaszać kwaśną glebę. Wydaje mi się również, że wszystkie związki o odczynie zasadowym mogą odkwaszać glebę. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArturP Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 Czytałem chyba kiedyś na forum, że TAK. Ale wypadałoby poszukać. Szukałeś? Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubu Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 Można odkwasić jeśli woda ma wysoką twardość węglanową. Czyli zawiera węglany wapnia, a kranówka ma tego sporo. To raczej długotrwały proces, martwiłbym się raczej o chlor w tej kranówce. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sacik Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2009 nobo jest taka akcja że podlewałem odstaną wodą rosliny i binata jakas taka zrobiła sie marna niewiem czy to z braku słońca czy od tego że podlewałem kranówką ?? Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naven Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 sprawdź odczyn podłoża to będziesz wiedział, na przyszłość podlewaj deszczówką Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...