bzyki Napisano 13 Czerwca 2009 Share Napisano 13 Czerwca 2009 Witam, Jak kiedyś obiecałem postanowiłem sprawdzić czy rosiczka okrągłolistna jest jedynym przedstawicielem roślin mięsożernych w mojej okolicy, poszedłem więc na wyprawę na pobliską górę Mogielicę, wraz z forumowiczem Mofofoqą i znajomym geografem, by poszukiwać stanowiska tłustosza zwyczajnego. Droga była nie tyle ciężka co długa (zrobiliśmy paręnaście kilometrów w tę i z powrotem, ale było warto. Po drodze napotkaliśmy m.in storczyki: Kukułki: Nie znam się na storczykach, może męski(?): Podkolana białego: Salamandrę plamistą: Nieznanego mi owada xD: Po dotarciu na miejsce gdzie podobno kiedyś występował tłustosz ku zdziwieniu nie napotkaliśmy go tam, choć obok tego źródełka miałby dobre warunki egzystencji Na pocieszenie spotkaliśmy tam traszkę karpacką która jest cennym endemitem: Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moof Napisano 13 Czerwca 2009 Share Napisano 13 Czerwca 2009 (edytowane) No i na innym torfowisku znaleźliśmy nasze tłustosze, wizualnie takie same warunki, ukształtowanie terenu a jednak z jakichś powodów na wsześniejszym go nie było. Poniżej parę moich fotek, niewiele gdyż w aparacie nie było karty pamięci:) Edytowane 13 Czerwca 2009 przez moofofoofqa Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyki Napisano 13 Czerwca 2009 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2009 (edytowane) Jednak po rozczarowaniu, nie zaprzestaliśmy poszukiwań, w poszukiwaniach ogromnie przydała się wiedza geograficzna i znajomość terenu Pana Marka. Niebawem naszym oczom ukazały się piękne i kwitnące tłustosze One wszystkie rosły koło takiego jakby to nazwać strumyczka. Edytowane 13 Czerwca 2009 przez bzyki Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...