Skocz do zawartości

D. pygmaea

Michał

Rekomendowane odpowiedzi

• Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Uważaj na nie :) To bardzo ekspansywne rosiczki. Potrafią w ekspresowym tempie zarosnąć całą doniczkę i przenieść się na sąsiednie.

Odnośnik do odpowiedzi

• 2 weeks later...
Jak najbardziej. Raz na jakiś czas muszę wyrywać młode osobniki z innych doniczek bo zarosłyby wcześniejszych właścicieli.

Nie ma bata mylisz rośliny.

Chyba, że u ciebie gemmae tworzą się cały rok i latają :)

Edytowane przez Bartnik
Odnośnik do odpowiedzi

Nie ma bata mylisz rośliny.

Chyba, że u ciebie gemmae tworzą się cały rok i latają :)

No właśnie. Wręcz rzekłbym że jest odwrotnie- z trudem zarastają doniczkę. Może Ci się z Capensisem myli?

Odnośnik do odpowiedzi

Panowie, to że nie mam 1000 postów na swoim koncie nie oznacza, że nie znam się na owadożerach :) (i mylę cokolwiek z przylądkową - przy okazji capensis z małej ;) ) Jak zapewne wiecie D. pygmaea jest samopylna. W dobrych(?) warunkach kwitnie jak szalona a jej małe nasiona potrafią już sporo "przelecieć" przy okazji np. szturchnięcia. Młode pojawiają się szybko i dobrze rosną. Ot cała tajemnica.

Odnośnik do odpowiedzi

Ja tam nikomu nic nie sugerując, to najchętniej zobaczyłbym zdjęcie. Ale musisz neo_s przyznać, że sformułowanie zdania w taki sposób: "Raz na jakiś czas muszę wyrywać młode osobniki z innych doniczek bo zarosłyby wcześniejszych właścicieli." daje dużo do myślenia, czy aby autor miał na myśli to samo o czym inni myślą. W moim rozumowaniu zarośnięcie, oczywiście to nie przerośnięcie, ale prawie jednoznaczne ze zdominowaniem innego gatunku. A po pigmejce pokroju D. pygmaea akurat trudno to sobie wyobrazić. I tym samym zapętlam się do prośby o zdjęcie, co by to było wszystkim łatwiej to sobie wyobrazić. :)

Odnośnik do odpowiedzi