kamil.sagan Napisano 29 Kwietnia 2009 Share Napisano 29 Kwietnia 2009 poszukuję pyłku rosiczki, gatunek chyba bez znaczenia, znaczy nie znam się dokładnie, chodzi o to ze moja Drosera binata var. dichotoma f. extrema bedzie teraz kwitła i chciałbym ją zapylić pyłkiem jakiejś innej rosiczki tak zeby jakąś krzyżówkę zrobić. Tylko to jest tak musi być to rosiczka nie zbyt daleko spokrewniona. Proszę o radę i o pyłek oczywiście Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cephalotus Napisano 29 Kwietnia 2009 Share Napisano 29 Kwietnia 2009 D. binata należy zapylać wyłącznie pyłkiem innej D. binata. Ja próbowałem przez kilka lat stworzyć mieszańca D. binata i D. filiformis. Jako, że D. binata wymaga zapylenia krzyżowego, z drobnymi wyjątkami jak np. D. binata typ small, aby utworzyć nasiona to ja ją zapylałem obficie i wiele kwiatków pyłkiem D. filiformis. Akurat ani jednego ani drugiego gatunku kwiatków mi nie brakowało, dodatkowo rosły obok siebie. Bez zapylenia D. binaty nie miałem nigdy żadnych nasion, a moje liczne osobniki pochodziły z podziału. Niestety mimo zapylenia dziesiątków kwiatków D. binata nie uzyskałem ani jednego nasiona. Także byle jaki pyłek to możesz wziąć ze sklepu, ale to Ci nie pomoże. Jak pyłek, to tylko D. binata. Poza tym masz dziwną porę na kwitnienie, bo u mnie D. binata kwitną jak przystało w lecie, więc będziesz miał problem ze znalezieniem chętnych z pyłkiem. Pozdrawiam, Krzysiek P.S. Jak wiadomo mieszaniec D. intermedia x filiformis istnieje, więc prawdopodobnie krzyżowanie tutaj zależeć może od warunków klimatycznych jakie mają gatunki. D. spatulata z D. rotundifolia bodajże też krzyżować można. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...