Skocz do zawartości

murfa

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    35
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Zawartość dodana przez murfa

  1. murfa

    Oszukane zimowanie

    Z temperaturami ostatnio mamy różnie czasem i w grudniu 20. Muchole wyciagnalbym z podłoża, obcial do samej bulwy, zawina w mokry papier wsadzil di woreczka strunowego i do lodowki. 2 miesiące powinno wytrzymac. Kontrola co kilka dni. Później na parapet i stopniowe przyzwyczajanie. Sposob sprawdzony na doroslych roslinach. Z malymi moze byc różnie
  2. Bedzie mech torfowiec. ?
  3. murfa

    Quasi torfowisko

    Mogłeś rurke przyciąć nizej ziemi. Ta siatka to chyba na komary. Filz moim zdaniem jest niepotrzebny a wręcz przeszkadza. Ogólnie fajny pomysl na niecodzienny balkon
  4. Poczytaj ciut o hodowli, kup sobie muchołówke, tlustosza, dzbanka i rosiczke. Najlepiej te marketowe. Koszt pare złoty a po roku ocenicz co ci sie podoba albo co wczesniej zabiles😂
  5. Jak na moje oko jest ok. Bedzie słońce będą i rosliny. Mucholowka zimowala?
  6. Lividia jest w zywym mchu torfowcu? Normalnie tak rosnie na parapecie. ?
  7. murfa

    Pytanie o rosiczki.

    Nepenthes briggsiana., może piękną donice na balkon z kapturnicami i mucholami? Myślę ze helka w ladnym okraglym naczyniu/ sloju z warstwami kamieni ozdobnych tez ladnie wyglada.
  8. Zauważyłem ze lepiej jest powoli wyciągnąć/ oderwać odrost od lodygi niz ucinac i ze w zywym mchu ukorzenia sie znacznie szybciej niz w torfie.( oczywiście chodzi o proste dzbaneczniki takie jak alata hookeriana rebecca) Jeśli ktoś jest zainteresowany polecam kanał green jaws na yt. Co prawda po niemiecku ale mozna napisy włączyć, a jesli chodzi o odcinek na temat rozmnażania dzbanecznika jest wszystko pokazane takze nie trzeba znac jezyka. Dla znajacych deutch polecam.
  9. Starej rosliny nie ucinaj. Wyobraź sobie ze ten odrost to twoja konczyna górna.ramię ustaw w odwiedzeniu 90 stopni. Odcinasz jak najbliżej ciala nie naruszajac tlowia. Zostanie rana na tlowiu ale pacjent przeżyje. Ramię wsadz do wody rana do dołu.
  10. Panie,ja uciąłem jeden odrost i po 2m sie ukorzenil. 1 stycznia odcialem drugi odrost . Odcinasz najlepiej jak ma minimum 3liscie. Dalem do zywego mchu, worek strunowy i na południowy parapet. Pozostale 2osrosty ruszyly jak oszalale ale je odetne na wiosne bo to bezpieczna pora. Ps sam się nie ukorzeni, ucinasz wzdłuż starej lodygi
  11. Hej posiada ktoś ta roslinke? Jesli tak to gdzie można kupic i jak rosnie? Pozdrawiam
  12. Cos musi być innego na rzeczy bo u moich dzbankow pojawiają sie okresowo (najczęściej listopad grudzien) po czym ich ilość spada do zera . Chyba:)
  13. Ja jestem zainteresowany. Fajnie napisane itp. Rozwin temat i nie zapomnij napisac jak z tym walczyc
  14. Dziś zauważyłem dodatkowo 2 mini pędy. Co zrobić by dało sie wszystkie ukorzenic
  15. Pojawiły sie 4 pędy z łodygi w jednym czasie i prawie z jednego miejsca. Chcialbym je ukorzenic. Wiem jak ale co polecacie, odciąć jeden w miare jak najszybciej by inne odrosty lepiej rosly czy czekac do wiosny z wszystkimi, a może odciąć najmniejszy by inne rosly? Bo już dluzszy czas sa i bardzo slabo rosną w porownaniu do pojedynczych z poprzednich sezonow.
  16. Nepenthes Hookeriana wychodowany z małego pędu. Uprawa parapetowa Samsung s8
  17. murfa

    Pleśń

    Hej, dalem zywego mchu torfowca do duzego dzbanka na wierzch aby ładnie wygladalo i bylo wilgotno. Nie zraszam wiec zywy zdechl. Otrzymalem dwie sadzoniki hookeriana. Obie wsadzilem w mech torfowiec w osobne mini doniczki do ukorzenienia. Jedną przykrylem folią zeby byla wilgoc. Obie padly po pojawieniu sie plesni. Jak powinienem to zrobic? I pytanie nr 2. Jak mam duzego dzbanka i tam ten mech, to po paru miesiacach sie on jakby zbija " od wody i podlewania" a z czasem zaczyna plesniec. Jak podlewac czy uzytkowac by tego uniknac? ? Zwykly wschodni parapet
  18. murfa

    Umęczone dzbaneczniki

    w krk w bonarce ostatnio tak samo... ventraty na straty
  19. znana i lubiana drosera capensis
  20. murfa

    Ocena Rosiczki

    Ratunku. bestia stoi na południowym parapecie. dlaczego nie ma kropel i zrobiła się czerwona
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.